Resultaten:
Het jaar 2017
2017 was wat ons media-aanbod op radio, televisie en online betreft zeer succesvol, zowel kwantitatief als kwalitatief, zowel op het gebied van maatschappelijke impact als op het gebied van innovatie.
Informatie en debat
Met onze reguliere, hoogwaardige journalistieke producties als Pauw, Zembla en Kassa, was BNNVARA in 2017 sterk aan de bal bij de publieke omroep.
Infotainment
We hebben dit jaar veel werk verricht, zoals terug te zien in belangrijke NPO-programma’s als Over Mijn Lijk, Floortje naar het Einde van de Wereld, Spuiten en Slikken, First Dates, 3 Op Reis, Trippers en #BOOS.
DWDD
In het dagelijkse De Wereld Draait Door bleven we in 2017 dagelijks op jacht naar originele invalshoeken op nieuws, media en cultuur, zochten we naar nieuwe vormen en rubrieken en ontwikkelden we spin-offs.
Cabaret, satire en amusement
Amusement is satire, cabaret, humor en entertainment in velerlei vormen. Het publiek ziet cabaret(registraties) en satire als belangrijke onderdelen van de onderscheidende programmering van de publieke omroep.
Drama
Waar documentaires een venster op de wereld bieden, biedt drama een spiegel voor de wereld en onszelf. Onze verhalen gaan over het hier en nu, maar zijn niet gebonden aan de beperkingen die de werkelijkheid nu eenmaal heeft.
Radio
Op dit moment is de radiomarkt (nog) stabiel. Dagelijks luisteren 12,5 miljoen Nederlanders naar de radio.
Talentontwikkeling en innovatie
Binnen al onze speerpunten zetten we fors in op talentontwikkeling en innovatie. De BNNVARA Academy is hét talentontwikkelingstraject binnen BNNVARA.