Corporate communicatie
We zijn altijd op zoek naar maximale impact van onze programma’s. Media-aandacht is daar een essentieel onderdeel van.
Aan het einde van de zomer organiseerden we een grote BNNVARA Seizoenspresentatie voor pers, leden, fans, medewerkers en (politieke) stakeholders. Dat gebeurde online, dus een groot publiek maakte kennis met het media-aanbod van BNNVARA voor het najaar van 2020 en kreeg duidelijk mee waar de omroep voor staat.
De Vooravond werd in samenwerking met redactie en presentatoren succesvol gelanceerd in de media.
Voor onze dramaseries Klem, All Stars & zonen en Niks Te Melden organiseerden we als dé omroep voor eigentijds drama een gezamenlijke grote persdag. Twintig acteurs waren – uiteraard coronaproof - aanwezig voor interviews met meer dan 20 verschillende media, en onze leden konden via Facebook live chatten met de acteurs.
Ook wisten we veel media-aandacht te organiseren voor de programma’s Over Mijn Lijk, Frontberichten en Sanders Vriendenteam op 3FM.
Op LinkedIn hebben we een strategie in gang gezet om potentiële medewerkers te inspireren met informatie over BNNVARA en over vacatures. Door deze strategische aanpak is ons LinkedIn-bereik in 2020 met 63% gegroeid naar 10.396 volgers.
Met werkbezoeken en een-op-een-gesprekken met mediawoordvoerders haalden we de contacten met politiek Den Haag verder aan. Minister Slob kreeg een rondleiding en sprak met programmamakers over het belang van onafhankelijke journalistiek en de uitdagingen die we als publieke omroepen ondervinden bij het bereiken van bepaalde doelgroepen.
Informatie aan medewerkers
Vanaf half maart zijn alle zeilen bijgezet om collega’s te informeren en betrokken te houden bij de organisatie. We stuurden corona-updates per e-mail en lieten presentjes thuis bezorgen. We verrichtten onderzoek naar het welzijn van medewerkers en tijdens online bijeenkomsten werden collega’s bijgepraat over relevante ontwikkelingen binnen en buiten de omroep. Makers toonden daarbij de nieuwste programma’s en sprekers van buitenaf zorgden voor inspiratie.
Ook is in 2020 de basis gelegd voor een nieuw intranet. Bij de ontwikkeling hiervan betrekken we niet alleen experts. We zijn ook een samenwerking aangegaan met de Hogeschool Utrecht: 25 studenten hebben onderzoek gedaan bij BNNVARA om advies uit te brengen over een intranet dat aansluit bij de wensen van medewerkers.