Online

In 2019 bereikte BNNVARA 83,5% van de Nederlandse bevolking via online-uitingen. Webonly-producties zoals #BOOS en Spuiten en Slikken hebben niet aan impact ingeboet. Spuiten en Slikken won de zilveren Play Button van YouTube door meer dan 120.000 abonnees aan zich te binden. Het baanbrekende Drugslab telde 1 miljoen volgers.

Grote online-sites zoals KASSA, Pauw en De Wereld Draait Door bleven onverminderd succesvol waarbij bezoekers van de laatste titels zelfs meer content raadpleegden dan voorheen. Daarnaast wist BNNVARA met zijn titels bezoekers ook langer vast te houden. De bundeling van titels binnen een nieuw technisch systeem heeft daar ook bij geholpen.

In 2018 besloot BNNVARA een andere strategische koers te varen die vervolgens in 2019 is geconcretiseerd en geïmplementeerd. Waar programmatitels in het verleden losse websites hadden, is ervoor gekozen deze samen te brengen zodat ze niet alleen technisch geoptimaliseerd worden, maar ook de inhoudelijke samenhang versterkt wordt en onze ‘verhalen’ online beter verteld kunnen worden.

Ook binnen het digitale domein wil BNNVARA zijn geluid duidelijk herkenbaar maken en met de bezoekers een band creëren. Het succes ervan bleek uit het aantal accounts dat groeide van 250.000 naar meer dan 600.000!