Herinrichting organisatie BNNVARA
In 2018 is de topstructuur van BNNVARA gewijzigd. In 2019 zijn twee voorgenomen besluiten tot wijziging van de organisatie-inrichting voor advies aan de ondernemingsraad voorgelegd en met de OR besproken. Belangrijke uitgangspunten bij de herinrichting van de organisatie waren onder andere dat de organisatiestructuur zo plat mogelijk diende te zijn, dat verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie dienden te worden belegd, dat de organisatiestructuur de optimale structuur diende te bieden voor de implementatie van onze integrale contentstrategie en centrale datastrategie en dat de organisatiestructuur optimale ruimte moest bieden voor vernieuwing en innovatie. Een en ander resulteerde in een definitief besluit tot wijziging van de organisatie-inrichting op hoofdlijnen onder het bestuur, resulterend in de benoeming van producenten en hoofden die samen het MT vormen.
Samenwerking is van cruciaal belang binnen de directie en tussen alle afdelingen onder de directie. De producenten en de hoofden van de nieuwe bedrijfsonderdelen hebben de opdracht gekregen om de organisatie van de nieuwe afdelingen uit te werken en daarbij hoorde ook nadrukkelijk de opdracht om de samenwerking te bevorderen en te realiseren tussen alle afdelingen onder de directie. Dat leidde tot een geïntegreerd plan dat in oktober 2019 voor advies aan de ondernemingsraad is voorgelegd. De OR heeft in januari 2020 een positief advies uitgebracht over deze laatste fase van de herinrichting van de organisatie, waarmee de hele herinrichting nu definitief is geworden. In 2020 zal de verdere implementatie ervan ter hand worden genomen.