Ondernemingsraad
2021 werd zoals voor velen van ons wederom sterk bepaald door de maatregelen rond corona. Voor de eind 2020 aangetreden Ondernemingsraad (OR) een handicap extra, omdat juist in deze tijden teambuilding en elkaar (leren) kennen van grote waarde is. Ook het gemis aan direct contact met collega’s was voelbaar.
Het belang van het alles omvattende thema “Hoe gaan we met elkaar om?” was ook dit jaar een vaak terugkerend onderwerp in het overleg met het Bestuur. Of het nu gaat over het contracteerbeleid, werving en selectie, diversiteit, inclusiviteit, functiehuis of leeftijdsbeleid, respect en vertrouwen in elkaar vormen de basis van hoe we met elkaar om (dienen te) gaan. De gesprekken tussen OR en Bestuur verlopen in een constructieve sfeer. Met inachtneming van ieders specifieke rol is het doel uiteindelijk voor beide partijen hetzelfde: te zorgen dat BNNVARA een sterk mediabedrijf blijft dat een antwoord heeft op de almaar toenemende concurrentie middels een duidelijk omschreven missie.
In de zomer van 2021 zijn er vier commissies (HR & Arbo, Strategie, Financiën en Communicatie) geïnstalleerd die het OR-werk voor de individuele leden beter behapbaar maken. De commissies zijn aangevuld met medewerkers die expertise hebben op het gebied van het commissiewerk. De OR vervult verder een rol in de werving van de nieuwe directeur content en verschillende leden van het managementteam.