Coronacrisis

Het jaar 2021 stond veel meer dan wij in 2020 hoopten, nog steeds voor een groot deel in het teken van de coronapandemie die in maart 2020 uitbrak. BNNVARA heeft in deze periode enorme creativiteit en flexibiliteit getoond. De drive om Nederland te informeren en inspireren nam alleen maar toe. BNNVARA heeft media-aanbod gemaakt vanuit de overtuiging dat een groot publiek juist in deze tijd smacht naar onafhankelijke informatievoorziening, duiding én afleiding.

De aanpassing van onze organisatie, zowel van de werkprocessen, van de audiovisuele middelen voor vergaderen en van het gebruik van ons kantoorpand die we in 2020 doorvoerden wierpen weliswaar hun vruchten af, maar de last voor onze medewerkers nam toe. Hoewel de zorg voor onze medewerkers vanaf het eerste moment alle aandacht kreeg, merkten wij dat deze verschoof van de ‘hardware’ (een goede werkplek) naar de sociale en psychische uitdagingen waarvoor medewerkers gesteld werden. Het combineren van werk met vraagstukken van eenzaamheid, zorgtaken en onzekerheid leverde voor veel collega’s stress en zorgen op. Daarom investeerden we in een gezondsheidscheck-up, laagdrempelige coaching en zoveel mogelijk persoonlijke aandacht door leidinggevenden. We continueerden de doorlopende informatievoorziening en organiseerden online bedrijfsbrede sessies. Daarmee gaan wij in 2022 door.