Resultaten:

Integraal werken aan programmamarketing

Ook afgelopen jaar ontwikkelden we campagnes ter promotie van onze programma’s en om de impact ervan te vergroten. Dit resulteerde in mooi bereik en verhoogde interactie op onze social kanalen.

VARAgids

Met een bereik van 386.000 mensen is de VARAgids het op één na grootste RTV-blad van Nederland, valt te concluderen uit de gegevens van het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia, Q3 2021).

Verklaring governance en interne beheersing

Teneinde de jaarrekening zinvol te kunnen interpreteren, verschaft het bestuursverslag conform RJ 400.108 informatie over Omroepvereniging BNNVARA.

Exploitatie

Ook in 2021 had corona gevolgen voor de exploitatie. Zo hebben we door de overheidsmaatregelen de in januari 2022 geplande Kerstvakantieconcerten van Kinderen voor Kinderen moeten annuleren.

Publiek en marketing

Free publicity & interne communicatie

Het genereren van media-aandacht rondom onze programma’s is van groot belang voor de impact die we hebben als omroep. Daarbij ligt de focus op de sterk profilerende titels.

Corporate communicatie

We zijn altijd op zoek naar maximale impact van onze programma’s. Media-aandacht is daar een essentieel onderdeel van.

Onze achterban en leden

Het bereik van de online portal van BNNVARA (bnnvara.nl) ligt met circa 3 miljoen pageviews in lijn met vorig jaar.

Voorwoord

Het jaar 2021 was een jaar waarin ons land voor grote uitdagingen stond en er harde klappen te incasseren waren juist door die groepen in de samenleving die het al moeilijk hebben zoals jongeren, mensen met een migratieachtergrond en de praktisch

Missie en ambitie BNNVARA

BNNVARA is een onafhankelijke, ideële mediaorganisatie die zich inzet voor een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving.