Integraal werken aan programmamarketing

Ook afgelopen jaar ontwikkelden we campagnes ter promotie van onze programma’s en om de impact ervan te vergroten. Dit resulteerde in mooi bereik en verhoogde interactie op onze social kanalen. Zo zetten we voor Pak de Macht samen met Amnesty International een petitie op tegen intimidatie van Oeigoeren in Nederland. Deze petitie is door 101.903 mensen ondertekend. Ook maakten we campagnes voor De Racisme Kennistest, Leven voor de Dood, Molukkers in Nederland en Moordtieten. Met deze campagnes hebben we via organische en betaalde posts op Facebook en Instagram in totaal 1.296.840 mensen bereikt. Daarnaast is er ingezet op de verdere groei van BNNVARA op LinkedIn, dat inmiddels ruim 14K volgers heeft. Tenslotte hebben we voor het tweede jaar op een rij de Gouden Televizier Ring gewonnen. Een succesvol onderdeel van de campagne voor de Kinderen van Ruinerwold waren de video’s die gemaakt zijn met de kinderen en de maker Jessica Villerius. Deze 4 interviews zijn in totaal 259K keer bekeken op YouTube.