Onze visie op de publieke omroep

BNNVARA staat voor een brede publieke omroep gebaseerd op externe pluriformiteit. Met omroepen als onafhankelijke, maatschappelijk verankerde mediaorganisaties die daar invulling aan geven door hun wortels in de samenleving te hebben met elk een eigen perspectief op de samenleving. Dat perspectief geeft kleur aan wat wij maken. BNNVARA wil haar missie en functie binnen de publieke omroep waarmaken, door herkenbaar en uitgesproken media-aanbod te maken voor een breed publiek. Daarbij maken we maximaal gebruik van alle aanbodkanalen van de publieke omroep én platformen van derden, zonder de positie van de publieke omroep in het digitale domein te schaden. Wij zijn verankerd in de samenleving door middel van onze leden en medestanders. Maar dat niet alleen. We werken samen met de wetenschap, kunst en cultuur, met de creatieve industrie en het onderwijs. We zijn van grote waarde en betekenis voor talentontwikkeling, het maatschappelijk debat en de arbeidsmarkt.