Free publicity & interne communicatie

Het genereren van media-aandacht rondom onze programma’s is van groot belang voor de impact die we hebben als omroep. Daarbij ligt de focus op de sterk profilerende titels. In 2021 zorgden we samen met de makers voor veel publiciteit rondom de serie Molukkers in Nederland, de documentaire Moordtieten, de serie Rauw Curaçao en de 2Doc Alleen tegen de staat. Verder werd in 2021 succesvol het nieuwe programma Matthijs Gaat Door gelanceerd en was er veel aandacht voor Chansons! Paul de Leeuw scoorde hoge ogen met Busje Komt Zo en Jeroen Pauw stond in de belangstelling met zijn programma Scheefgroei in de Polder, over de groeiende ongelijkheid in Nederland.

Een belangrijke stap in interne communicatie 2021 was de introductie van een nieuw sociaal intranet. Het platform biedt alle medewerkers overzichtelijk alle informatie die nodig is voor het dagelijks werk en stelt hen in staat om op een laagdrempelige manier nieuws met elkaar te delen.