Resultaten:
Integraal werken aan programmamarketing
Ook afgelopen jaar ontwikkelden we campagnes ter promotie van onze programma’s en om de impact ervan te vergroten. Dit resulteerde in mooi bereik en verhoogde interactie op onze social kanalen.
VARAgids
Met een bereik van 386.000 mensen is de VARAgids het op één na grootste RTV-blad van Nederland, valt te concluderen uit de gegevens van het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia, Q3 2021).
Exploitatie
Ook in 2021 had corona gevolgen voor de exploitatie. Zo hebben we door de overheidsmaatregelen de in januari 2022 geplande Kerstvakantieconcerten van Kinderen voor Kinderen moeten annuleren.
Publiek en marketing
Free publicity & interne communicatie
Het genereren van media-aandacht rondom onze programma’s is van groot belang voor de impact die we hebben als omroep. Daarbij ligt de focus op de sterk profilerende titels.
Corporate communicatie
We zijn altijd op zoek naar maximale impact van onze programma’s. Media-aandacht is daar een essentieel onderdeel van.
Onze achterban en leden
Het bereik van de online portal van BNNVARA (bnnvara.nl) ligt met circa 3 miljoen pageviews in lijn met vorig jaar.
Heldere positionering voor BNNVARA
In 2021 introduceerden we voor alle medewerkers de BNNVARA Merkgids: een uitgebreide online tool die nieuwe en bestaande medewerkers alle tools biedt om te blijven bouwen aan een herkenbaar BNNVARA. Deze site wordt sinds de lancering actief bezocht.