Duurzaamheid

Begin 2021 heeft BNNVARA ambitieuze doelen gesteld met betrekking tot het duurzaam en groen produceren van content met gebruik van de tool Albert. Door uitval van de coördinator Productiezaken en wisseling van projectleiders heeft de planning enige vertraging opgelopen. Desondanks hebben er een aantal nieuwe titels inspiratiesessies gevolgd en zijn er 12 interne programma’s gestart met het invullen van de CO2 calculator. Vier hiervan hebben de tool voor hun programma volledig afgerond in 2021.. Er heeft ook een sessie met het hele bedrijf, de directie en de ambassadeurs plaatsgevonden én BNNVARA is de eerste omroep die Albert in de onboarding heeft opgenomen. Begin 2022 zal er een plan van aanpak ten aanzien van het verder aansluiten van de interne producties worden gemaakt en uitgerold.

In het najaar van 2021 zijn er met SDE+ subsidie 156 PV panelen op het dak van het BNNVARA/NTR gebouw geplaatst. Deze kunnen gezamenlijk 48.000 Kwh per jaar opwekken, waardoor wij een besparing realiseren op ons energieverbruik. In 2022 zullen wij onze verouderde warmte- en koudeinstallaties gaan vervangen door een hybride oplossing met warmtepomp. Hiermee verwachten wij een extra besparing te kunnen realiseren.