Mediazaken

Centrale uitgifte

Voor de realisatie van een centraal inkoop en uitgiftepunt van apparatuur zijn in het najaar van 2022 de eerste stappen gezet. Op basis van een inventarisatie van aangeschafte apparatuur, een analyse van kosten en personele inzet én een onderzoek naar de mogelijkheid van uitbesteden aan een facilitaire partij, is er gekozen voor een in house uitgifte in samenwerking met de VPRO.

Postproductie

Tezamen met video softwareleverancier AVID zijn in 2021 stappen gezet om de eigen video montage omgeving te voorzien van een Media Asset Management (MAM) systeem. Een belangrijke verbetering als het gaat om back-uppen en archiveren van audiovisuele content. Daarnaast is de bestaande storage opgeschoond en is Avid shared library in gebruik genomen. Met deze shared library blijft AV-content inzichtelijk en beheersbaar op een veilige locatie en kan deze in een hogere resolutie dan de huidige uitzendnorm worden opgeslagen.