Juridische zaken

BNNVARA zorgt ervoor dat de juridische kennis binnen de organisatie solide aanwezig is. Daarnaast is compliance- en privacybeleid ook belegd bij onze afdeling Juridische zaken. De juridische kennis is zowel op het gebied van juridische aspecten met betrekking tot content, maar ook op de niet-programmatische gebieden goed geborgd. Als voorbeeld zijn te noemen de ondersteuning van HR op het gebied van het arbeidsrecht, ondersteuning op het gebied van exploitatie en de afdeling Control als het gaat om aanbesteding. De afdeling Juridische Zaken verleende bovendien in 2022 op onderdelen ook juridisch ondersteuning en advisering aan Omroep Zwart.

Afgelopen jaar zijn er twee Europese aanbestedingen uitgevoerd en geïmplementeerd in het offerte portal: Videofaciliteiten en ENG. De aanbesteding ENG is een jaar voor afloop van de oude raamovereenkomst gestart, omdat de voorwaarden uit deze raamovereenkomst niet meer pasten bij de huidige marktdynamiek.