ICT

In 2022 hebben we een volledig geautomatiseerde koppeling gerealiseerd tussen de personeelsadministratie en ons IT-domein, voor het automatisch aanmaken en verwijderen van accounts op basis van contractgegevens. De toepassing voor onze ledenadministratie is geheel vernieuwd. Het servicedesk-platform is uitgebreid met de toevoeging van Productiezaken en Facility Management. Daarnaast zijn er meer voorzieningen getroffen die ons moeten beschermen tegen verschillende vormen van dataverlies, zoals ransomware. In 2022 hebben we door een externe partij een verkennend onderzoek naar informatiebeveiliging op verschillende plekken binnen BNNVARA laten uitvoeren. Het onderzoek had betrekking op informatiebeveiliging zowel aan de contentcreatie-zijde van de organisatie als de afdelingen Financiën, Ledenadministratie en Personeel. Dat heeft geleid tot een overzicht met beheersmaatregelen. In 2023 gaan we dit uitwerken tot een plan van aanpak.

Voor Omroep ZWART hebben we een volledige IT-omgeving ingericht en in beheer genomen.