Privacy

BNNVARA vindt het waarborgen van privacy erg belangrijk. We hebben een externe Functionaris Gegevensbescherming aangesteld en een interne medewerker die ons Privacybeleid uitvoert en monitort. Door de afschaffing van de corona maatregelen in 2022 gaven we ook ‘fysiek’ uitvoering aan ons Privacybeleid, bijvoorbeeld door op kantoor voor onze medewerkers privacy bijeenkomsten en ‘onboarding-sessies’ te organiseren. Dit jaar is daarbij specifiek aandacht geschonken aan onder meer cookies, de verwerking van persoonsgegevens in enquêtes en aan de privacyaspecten van het thuiswerken.

Om uitvoering te geven aan de ‘kwaliteitscirkel’ binnen BNNVARA en ook de naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verder in te bedden in de organisatie zijn er jaarlijks te houden privacy-gesprekken opgezet en gevoerd met alle afdelingshoofden. Zodoende zijn er per afdeling privacy actiepunten gesignaleerd en vastgelegd, naast overkoepelende, organisatiebrede, aandachtspunten.

Onze privacy gerelateerde documentatie wordt inmiddels goed digitaal intern ontsloten via intranet. De Multi Factor Authenticatie (MFA) werd binnen BNNVARA uitgebreid naar alle daarvoor in aanmerking komende applicaties. Daarnaast is ons verwerkingsregister verder uitgebreid en ook ondergebracht in een nieuwe applicatie.