Resultaten:

Voorwoord

2022 was voor BNNVARA in alle opzichten een intens jaar.

Programmamarketing

In 2022 hebben we duidelijkere criteria bepaald om scherpere keuzes te maken over waar we programmamarketing inzetten zodat we onze beoogde doelgroepen nog beter bereiken en sociaal maatschappelijke impact realiseren.

VARAgids

Uit het bereikonderzoek van het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), komt naar voren dat de VARAgids wekelijks 361.000 mensen bereikt. Hiermee is de VARAgids het op één na grootste RTV-blad.

Verklaring governance en interne beheersing

Teneinde de jaarrekening zinvol te kunnen interpreteren, verschaft het bestuursverslag conform RJ 400.108 informatie over Omroepvereniging BNNVARA.

Publiek en marketing

Onze achterban en leden: medestanders

Het bereik van de BNNVARA-homepage groeide afgelopen jaar ten opzichte van vorig jaar van ongeveer 3 miljoen naar 3,5 miljoen pageviews; er kwamen veel nieuwe bezoekers bij.

Missie en ambitie BNNVARA

BNNVARA is een onafhankelijke, ideële mediaorganisatie die zich inzet voor een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving.

Onze visie op de publieke omroep

BNNVARA staat voor een brede publieke omroep gebaseerd op externe pluriformiteit.

Sociale veiligheid en ontwikkelingen publieke omroep

2022 was het eerste jaar van de nieuwe concessieperiode.

Organisatie BNNVARA

In april 2022 verwelkomden wij Suzanne Kunzeler als Directeur Content. Ze stond voor de uitdaging van het maken van scherpere keuzes in de portfolio van BNNVARA, passend bij de missie en profilering.