Ondernemingsraad

2022 stond in het teken van sociale veiligheid, het contracteerbeleid en de benoeming van de nieuwe Directeur Content.

Centraal bij bovengenoemde onderwerpen bleef ‘Hoe gaan we met elkaar om?’ het overkoepelende thema dat de OR al jaren als speerpunt benoemd. De gesprekken tussen OR en Bestuur verlopen in een constructieve sfeer. Met inachtneming van ieders specifieke rol is het doel uiteindelijk voor beide partijen hetzelfde: te zorgen dat BNNVARA een sterk en sociaal mediabedrijf is en blijft. Om nog beter zaken op elkaar af te stemmen heeft de Ondernemingsraad in de zomer een training gevolgd waarbij zij nadacht over de strategische koers van het bedrijf. Het Bestuur sloot ook twee dagdelen aan waarbij belangrijke thema’s zijn benoemd, het eerdergenoemde aspect van omgangsvormen die passen bij de organisatie en de toekomst van het bedrijf op de langere termijn.

Het najaar werd gedomineerd door het artikel van de Volkskrant over de misstanden bij De Wereld Draait Door in de periode 2005 tot 2020. De Ondernemingsraad voerde intensieve gesprekken met het bestuur en medewerkers over de sociale veiligheid binnen de organisatie en de te nemen stappen voor een beter werkklimaat.