Resultaten:
Publiek en marketing
We hebben in dit coronajaar inventieve oplossingen bedacht waar we trots op zijn en die BNNVARA vooruit hebben geholpen.
VARAgids en portal
In 2020 zijn de VARAgids en de homepage van BNNVARA redactioneel onder één hoofdredacteur samengebracht, waardoor een nadrukkelijker link is gelegd tussen papier en online.
Personeel en Organisatie
Na een positief advies van de Ondernemingsraad op de herinrichting van de BNNVARA-organisatie is vanaf begin 2020 de nieuwe organisatiestructuur van kracht geworden. Sommige afdelingen zijn hierbij samengevoegd en nieuwe zijn ontstaan.
Facility management
Facility Management opereert als gezamenlijke dienst voor de omroepen BNNVARA, NTR en VPRO/Human. BNNVARA behartigt voor deze afdeling het penvoerderschap en legt financiële verantwoording af aan de drie omroepen.
ICT
Naast alle maatregelen die nodig waren om het thuiswerken goed te laten verlopen, heeft de afdeling ICT ervoor gezorgd dat webcasts mogelijk werden naar het personeel om bijvoorbeeld previews van nieuwe programma’s te kunnen tonen.
Productiezaken
In 2020 is de uitvoering van de aanbesteding van A/V-faciliteiten (ENG-diensten) afgerond en heeft de afdeling Productiezaken de implementatie ter hand genomen.
Coronacrisis
De impact van de coronacrisis op alle bedrijf- en productieprocessen was groot. Vanaf de start van de crisis in maart 2020 zijn er veel risicobeheersmaatregelen genomen.
Duurzaamheid
BNNVARA staat voor een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving.
Juridische zaken
De coronacrisis leidde op verschillende rechtsgebieden tot juridische vragen waar we nog niet eerder mee geconfronteerd waren.
Privacy
Na de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in 2018 is het privacy dossier van BNNVARA ook op de afdeling Juridische Zaken belegd.