Facility management

Facility Management opereert als gezamenlijke dienst voor de omroepen BNNVARA, NTR en VPRO/Human. BNNVARA behartigt voor deze afdeling het penvoerderschap en legt financiële verantwoording af aan de drie omroepen.

In 2020 zijn ondanks de pandemie de geplande projecten uitgevoerd. Er zijn bouwkundige maatregelen getroffen vanwege regenwateroverlast. Ook is de gezamenlijke serverruimte robuuster en energiezuiniger ingericht waardoor de continuïteit van onze ICT-systemen beter is geborgd.

De aanbestedingen voor het gezamenlijke contract voor de schoonmaak en de beveiliging zijn afgerond en er is in 2020 conform de nieuwe afspraken gewerkt. Voor het pand op het Mediapark hebben we voor het eind van 2020 het (verplichte) energielabel A gekregen en is ook de verplichte energie-audit (EED) uitgevoerd.

Op het entreegebouw hebben de gezamenlijke omroepen met SDE-subsidie 259 zonnepanelen laten plaatsen waardoor we de komende 16 jaar naar verwachting 1,2 miljoen kWh kunnen opwekken. Hierdoor zal een groot deel van het energieverbruik voor dat pand terugverdiend worden.