Resultaten:
Business Exploitatie
COVID19 heeft in 2020 invloed gehad op de inkomsten uit exploitatie, in positieve en negatieve zin. De inkomsten uit NPO Plus zijn in het verslagjaar toegenomen omdat er meer on demand is gekeken naar BNNVARA-titels.
Merk en marketing
In 2020 is er veel energie en tijd gestoken in het introduceren van het merkverhaal van BNNVARA, startend met onze medewerkers.
Marketingcommunicatie voor programma’s en BNNVARA
We maken steeds meer werk van geïntegreerde campagnes voor onze programma’s en BNNVARA.
Marketing Operations
De publieks- en ledenservice van BNNVARA is onze rechtstreekse lijn met onze leden en potentiële leden. Het team heeft vanuit huis - zonder onderbreking - leden, abonnees en publiek te woord gestaan.
Corporate communicatie
We zijn altijd op zoek naar maximale impact van onze programma’s. Media-aandacht is daar een essentieel onderdeel van.
Ledenwerving en -behoud
Eind 2020 telde de BNNVARA-vereniging 407.000 leden.
Publiek en marketing
We hebben in dit coronajaar inventieve oplossingen bedacht waar we trots op zijn en die BNNVARA vooruit hebben geholpen.
VARAgids en portal
In 2020 zijn de VARAgids en de homepage van BNNVARA redactioneel onder één hoofdredacteur samengebracht, waardoor een nadrukkelijker link is gelegd tussen papier en online.