Resultaten:
Verklaring governance en interne beheersing
Teneinde de jaarrekening zinvol te kunnen interpreteren, verschaft het bestuursverslag conform RJ 400.108 informatie over Omroepvereniging BNNVARA.
Business Exploitatie
COVID19 heeft in 2020 invloed gehad op de inkomsten uit exploitatie, in positieve en negatieve zin. De inkomsten uit NPO Plus zijn in het verslagjaar toegenomen omdat er meer on demand is gekeken naar BNNVARA-titels.
Merk en marketing
In 2020 is er veel energie en tijd gestoken in het introduceren van het merkverhaal van BNNVARA, startend met onze medewerkers.
Marketingcommunicatie voor programma’s en BNNVARA
We maken steeds meer werk van geïntegreerde campagnes voor onze programma’s en BNNVARA.
Marketing Operations
De publieks- en ledenservice van BNNVARA is onze rechtstreekse lijn met onze leden en potentiële leden. Het team heeft vanuit huis - zonder onderbreking - leden, abonnees en publiek te woord gestaan.
Corporate communicatie
We zijn altijd op zoek naar maximale impact van onze programma’s. Media-aandacht is daar een essentieel onderdeel van.
Ledenwerving en -behoud
Eind 2020 telde de BNNVARA-vereniging 407.000 leden.
Voorwoord
Op 29 januari 2021 hebben wij onze erkenningsaanvraag voor de nieuwe concessieperiode 2022 – 2026 ingediend bij de minister. De aanloop naar het indienen van deze aanvraag is een bijzondere periode.
Missie en ambitie BNNVARA
BNNVARA is een onafhankelijke, ideële mediaorganisatie die zich inzet voor een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving.
Onze visie op de publieke omroep
BNNVARA staat voor een brede publieke omroep gebaseerd op externe pluriformiteit. Met omroepen als onafhankelijke, maatschappelijk verankerde mediaorganisaties die daar invulling aan geven.