Missie en ambitie BNNVARA

BNNVARA is een onafhankelijke, ideële mediaorganisatie die zich inzet voor een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving.

Wij hebben een wereld voor ogen met gelijke kansen voor iedereen. Een duurzame, inclusieve samenleving waarin iedereen deelt in de welvaart en het plezier. Met nieuwsgierigheid naar de ander en met begrip voor elkaar.

Wij zijn een beweging van mediamakers met een duidelijk, vooruitstrevend profiel die een wezenlijke bijdrage levert aan kansengelijkheid.

Dit is onze leidraad, die richting geeft aan al onze ambities, plannen en programma’s, zodat onze missie en waarden manifest zijn in alles wat we doen. Het is ook de toetssteen voor onze inhoudelijke en strategische koers. Die hebben we opnieuw met verve uitgedragen in onze meerjarenvisie en de erkenningsaanvraag voor de nieuwe erkenningsperiode. Eind januari 2021 hebben we die bij het Commissariaat voor de Media ingediend. Wij hebben de overtuiging dat wij met al ons aanbod, ook in deze nieuwe erkenningsperiode, een prominente én belangrijke rol blijven spelen binnen het publieke bestel.