Talentontwikkeling

De BNNVARA Academy is de opleidingsplaats voor programmamakers. Het is onze kweekvijver voor divers talent op alle gebieden van mediaproductie: presentatie, regie, camerawerk, productie, redactie.

We zetten in op nieuwe projecten en pilots voor Sahil Amar Aïssa, Emma Wortelboer, Dzifa Kusenuh, Jurre Geluk en de nieuwe talenten van BNNVARA Academy. Naast lineaire televisie en onze eigen YouTube-kanalen richten we ons hierbij ook specifiek op de online kanalen van NPO3, zoals in 2020 met Club Hub, Weet Wat Je Date of Bookmakertz. We blijven zoeken naar alternatieve routes en podia om de jonge doelgroep te bereiken.

In onze dramaproducties staat talentontwikkeling centraal in onder meer De Straat (BNNVARA, NTR, VPRO), een reeks van zes televisiefilms die in het voorjaar van 2021 zal worden uitgezonden op NPO3. Daarnaast lanceerden we een nieuw initiatief voor NPO1: een twaalfdelige serie, uit te zenden in 2021, waarin talentvolle schrijvers zich kunnen ontwikkelen binnen het format Nood.

Nieuwe makers kregen een kans bij 3Lab waaruit bijvoorbeeld Dirty Talks is voortgekomen, een pilot die inmiddels bijna 200.000 keer bekeken is.

Bij BNNVARA radio brengt Jeroen van Inkel met zijn 40-jarige radio-ervaring jong talent de kneepjes van het vak bij.