Marketing Operations

Publieks- en ledenservice

De publieks- en ledenservice van BNNVARA is onze rechtstreekse lijn met onze leden en potentiële leden. Het team heeft vanuit huis - zonder onderbreking - leden, abonnees en publiek te woord gestaan.

In 2020 is bovendien Whatsapp als kanaal toegevoegd aan onze dienstverlening. Dat slaat aan: in 2020 daalde het aantal afgehandelde e-mails terwijl het aantal chats, Facebook Messenger- en Whatsapp-conversaties toenam.

Publiekswerving

In 2020 is de keuze doorgevoerd om in de BNNVARA Shop alleen kaartjes aan te bieden voor BNNVARA-programma’s en events. De shop is aangepast aan de merkstijl van BNNVARA en het is mogelijk om in te loggen met een BNNVARA-account, wat het voor trouwe fans nog makkelijker maakt.

Door het stoppen van Pauw en DWDD namen de activiteiten voor Publiekswerving af in 2020. Ook de coronacrisis heeft impact gehad op de hoeveelheid publiek die we konden ontvangen voor onze studioprogramma’s. Daar stond tegenover dat er meer (online) programma events waren en dat bij een aantal programma’s een online publiek aanwezig was.