MEDIA-AANBOD

Het media-aanbod van BNNVARA was ook in 2023 een sterke mix van bekende titels en veel nieuwe titels op de verschillende platformen, op radio, televisie, online en on demand. Naast lineair lukt het BNNVARA ook steeds beter om successen te boeken op het gebied van terugkijken en streamen.

In toenemende mate is de focus in de programmering komen te liggen op de thema’s die vanuit het hart van de missie van BNNVARA komen: het streven naar een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving. Afgelopen jaar is BNNVARA erin geslaagd om als omroep met onze programma’s een breed publiek te bereiken en veel impact te genereren. De nieuwe integrale werkwijze helpt BNNVARA om de geprioriteerde doelgroepen beter te bereiken met specifieke content. Met name jongeren weet BNNVARA goed te vinden. Ook voor mensen met een biculturele achtergrond weet BNNVARA steeds vaker interessante content te maken. Hoewel we ook de geprioriteerde doelgroep praktisch opgeleiden met een aantal programma's goed weten te bereiken, zien we ook dat daar extra inspanningen op nodig zijn.