Privacy
BNNVARA vindt het waarborgen van privacy zeer belangrijk. BNNVARA heeft een externe Functionaris Gegevensbescherming en een interne medewerker die het Privacy beleid van BNNVARA uitvoert en monitort. BNNVARA geeft feitelijk uitvoering aan het Privacy beleid door privacy bijeenkomsten en onboarding-sessies voor (nieuwe) medewerkers te organiseren. Daarnaast wordt specifiek aandacht gegeven aan onder meer cookies, de verwerking van persoonsgegevens in enquêtes en aan de privacyaspecten van het thuiswerken.
Om uitvoering te geven aan de ‘kwaliteitscirkel’ binnen BNNVARA en ook de naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verder in te bedden in de organisatie worden er jaarlijks privacy-gesprekken gevoerd met alle afdelingshoofden, waarbij naast overkoepelende organisatie brede aandachtspunten, per afdeling actiepunten worden gesignaleerd en vastgelegd.
Voor het privacy dossier wordt gebruikt gemaakt van een speciale applicatie, waarin onder andere het verwerkingenregister is opgenomen en kan worden bijgewerkt. Voor alle daarvoor in aanmerking komende applicaties wordt binnen BNNVARA inmiddels gewerkt met een Multi Authenticatie (MFA). Alle op privacy betrekking hebbende documentatie is intern goed digitaal ontsloten via intranet.