Ondernemingsraad

2023 stond in het teken van de herinrichting van de nieuwe afdeling Online, vervolgstappen rondom sociale veiligheid (o.a. de Risico- en Inventarisatie Evaluatie) en duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Het overkoepelende speerpunt van de Ondernemingsraad ‘Hoe gaan we met elkaar om?’ bleef ook in 2023 centraal staan. De gesprekken tussen de Ondernemingsraad en het Bestuur verlopen in een constructieve sfeer. Met respect voor ieders specifieke rol streven beide hetzelfde doel na, namelijk ervoor zorgen dat BNNVARA een sterk en sociaal mediabedrijf is en blijft. Na de verkiezingen in het voorjaar 2023 is nagenoeg een geheel nieuwe Ondernemingsraad geïnstalleerd, waarbij tevens na ruim 9 jaar afscheid is genomen van de voorzitter, Johan Reijnen. De nieuwe Ondernemingsraad heeft in de zomer van 2023 een training medezeggenschap gevolgd waarbij de Ondernemingsraad opnieuw heeft nagedacht over de eigen missie voor de komende zittingsperiode. Voor de komende zittingsperiode zal de nadruk liggen op het waarborgen van goed werkgeverschap.