Resultaten:
Vereniging & leden
2019 was het eerste ‘volle’ jaar van de nieuwe BNNVARA-vereniging (na de fusie van de verenigingen BNN en VARA  in 2018).
VARAgids en spin off's
De VARAgids was opnieuw het grootste progressieve weekblad van Nederland, ook al daalde de betaalde oplage van de titel naar 148.128 exemplaren in het derde kwartaal.
Business Exploitatie
In 2019 zijn de inkomsten uit de eigen exploitatie van rechten verder toegenomen. Deze stijging komt mede door de toegenomen exploitatie door BNNVARA van formats en programma’s in het buitenland.
Ledenwerving
In 2019 vond er geen specifieke wervingscampagne plaats maar is wel extra aandacht besteed aan de invulling van ‘het merk’ BNNVARA en werden op kleinere schaal leden geworven, zoals tijdens de Talent Day van de BNNVARA Academy.
Publiekswerving
Met het oog op het werven van publiek voor onze programma’s is ervoor gekozen de activiteiten van Publiekswerving enkel voor de BNNVARA-achterban in te zetten.
Centrale Data Strategie
Onze datastrategie biedt ons de mogelijkheid om onze achterban op een correcte (conform de geldende AVG-wetgeving) en persoonlijke manier te benaderen.
BNNVARA Academy
BNNVARA is en blijft de omroep voor jong talent. Dat kwam duidelijk naar voren tijdens de campagne die we voerden voor de BNNVARA Talent Day, net voor de zomer.
Evenementen
BNNVARA is in 2019 een verkennende samenwerking aangegaan met De Roze Filmdagen, een filmfestival dat in het teken staat van LHBTQ+ films.
Communicatie
Het aangescherpte merkverhaal is in kleine sessies gedeeld binnen de organisatie. Per afdeling is feedback opgehaald, werd draagvlak gecreëerd en werd datgene waar BNNVARA voor staat concreet uitgewerkt.