ICT

BNNVARA is, waar nodig, niet bang om tegen trends in te gaan. Dat geldt ook voor de trend om zoveel mogelijk ‘diensten’ buiten de deur te beleggen. Concreet betekent dit voor onze organisatie bijvoorbeeld dat een eigen serverpark is ingericht en dat we zelf verantwoordelijk zijn voor de opslag van data. Los van het feit dat dit prima past bij een omroep die het geld zoveel mogelijk besteed aan inhoud, is daarmee ook een kostenbesparing gerealiseerd.

De oude Dell Windows-laptops uit 2014 en 2015 werden vervangen door nieuwe Lenovo ThinkPad 2-in-1 computers: laptop en tablet in één apparaat. Hiermee wordt de flexibiliteit van het gebruik van laptops vergroot en kan er (nog) meer papierloos worden gewerkt.

Om een betere samenwerking met andere afdelingen te realiseren en een verhoogde zelfservice-ondersteuning te creëren, is gekozen voor TOPDesk. Ten behoeve van het digitaal ondertekenen van bruikleenovereenkomsten is bij ICT als eerste het systeem DocuSign ingevoerd. Dit draagt bij aan een efficiënte workflow en leidt tot een afname van het papierverbruik. Het is de bedoeling dit systeem in 2020 verder in de organisatie te implementeren.